Творець культового автомобіля: Алек Іссігоніс.
Коротка біографічна довідка творця Mini.
Культовий. Унікальний. Інноваційний. Своєю появою в 1950-х роках MINI справив приголомшливий фурор, завдяки дивовижному дизайну і компактним розмірам. Винайшов ж цей автомобіль англієць Алек Іссігоніс. Домогтися такого результату було складно. Історія Алека доводить, що якщо людина вірить в свою мрію і не відмовляється від неї, то він зможе подолати все, навіть не дивлячись на те, які складні перешкоди виникають на вашому шляху.
Алек Іссігоніс (сер Олександр Арнольд Костянтин Іссігоніс) - автомобільний конструктор з Англії з грецьким корінням. Народився Алек в місті Смірна в той час частина Османської імперії (на даний момент це місто називається Ізмір і знаходиться в Туреччині). Його батько - талановитий інженер, будучи греком за національністю мав британський паспорт. А мати Алека була родом з Баварії в Німеччині. У 1922 році турецький уряд прийняв рішення про депортацію всіх без винятку підданих британської імперії. Не стала винятком і родина Алека, але, наажаль, батько не зміг пережити переїзд.
Алек з дитинства мріяв стати інженером в галузі автомобілебудування. У період з 1925 по 1928 рік Алек осягав технічні науки в Лондоні. Не дивлячись на його великі успіхи в машинобудівному кресленні, скласти іспити з математики не вдалося навіть з третьої спроби. В кінцевому підсумку диплом був отриманий, а ось в аспірантуру потрапити не вдалося.
Після закінчення навчання в 1928 році Алек отримує і першу роботу у відділі проектування компанії Gillet. Через 6 років він отримав запрошення на роботу в конструкторський відділ Humber Ltd в Ковентрі.
У віці 30 років Алек трудився в компанії «Морріс Моторс» в інженерному відділі. Саме тут він зміг добитися першого значного успіху. Його розробка - «Морріс Майнор» була не тільки оригінальною, але ще і стала першою чисто англійської машиною, яка змогла подолати мільйон продажів. У 1952 році Morris і Austin об'єдналися (нова компанія отримала назву - British Motor Corporation) Алек вирішив покинути компанію. Встиг трохи попрацювати над проектом розкішного седана в компанії Avis. Але роботи були згорнуті через величезні витрати. І незабаром відбулося повернення Алека в компанію British Motor Corporation. Саме тут йому вдасться домогтися прориву, на який вплинула навіть політика.
Паливна криза розкрила ідею
Під час Другої Світової Війни Британія контролювала Суецький канал, по якому транспортувалася життєво необхідна для економіки і армії нафта. Але в 1956 році ситуація різко змінилася. Розгорілась Суецька криза, в ході якої Британія втратила можливість перевозити нафту по Суецькому каналу. Що в остаточному підсумку, призвело до паливної кризи в самій Великобританії.
Алек зміг скористатися наданим шансом на всі сто. Поставивши перед собою завдання спроектувати автомобіль, в якому було багато простору всередині і невеликі зовнішні габарити, сидіння для чотирьох пасажирів, відмінні ходовимі якості, вкрай висока економічність і неймовірно доступна ціна. В результаті світ побачив MINI.
Він дуже швидко став культовим, і шанувальники з'явилися у MINI по всьому світу. Минуло багато років з моменту першої появи MINI, але незважаючи на те, що за ці роки відбулися величезні технічні удосконалення автомобіля, але не втратив свого початкового шарму. При цьому Іссігоніс увійшов в історію як творець цього дивного авто і в 1969 році був посвячений у лицарі.